Veelgestelde vragen (FAQ)
Wij hebben voor u alle veel voorkomende vragen in een lijst samengevoegd. Heeft u een vraag welke hier niet wordt benoemd? Dan vragen wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen zodat wij u hierover te woord kunnen staan.
- U kunt de meeste kranen bekijken in onze showroom
- De meeste artikelen zijn uit voorraad leverbaar vanuit ons magazijn, indien niet op voorraad ongeveer 3 weken.
- Door directe aankoop bij de fabrikanten in Italie zijn onze prijzen zeer gunstig ten opzichte van andere merken
- 100% service. Onderdelen zijn altijd minimaal nog 10 jaar leverbaar.
- U kunt 24 uur per dag via de website of mail bestellen.
- Afleveringen die op voorraad zijn geschieden binnen 48 uur.
- Al onze prijzen zijn netto en inclusief B.T.W.
De kwaliteit en het Design is vergelijkbaar met o.a. deze merken: VOLA, KWC, CEA Design en Cocoon design
Indien de gewenste kraan niet op voorraad is is de levertijd normaal gesproken 3 weken, indien dit toch anders mocht zijn,
dan melden wij u dit gelijk. (direct na een bericht van de fabrikant).
Naast de Omschrijving staat Afbeeldingen. Als u daarop toets krijgt u de technische tekening te zien! Lukt dat niet? stuurt u dan een mail met de gegevens van de desbetreffende kraan en wij mailen u de technische gegevens.
Wij kopen direct van de fabrikanten, wij slaan de tussen- en groothandel over.
Standaard geven de fabrikanten 5 jaar garantie op onze Chroom kranen, 2 jaar op Brons, koper, Goud of een Nikkel (RVSlook) uitvoering hebben. De fabrikant van het RVS geeft zelfs op de RVS kranen 50 jaar garantie. Alle kranen hebben keramische binnenwerken en daarop wordt een garantie van 3 jaar gegeven.
Op alle losse onderdelen geeft men 1 jaar garantie.
RVS kranen:
RVS kranen kunt u het beste schoonmaken met groene zeep. Regelmatig insmeren met RVS reiniger helpt tegen uitdroging, en verminderd ook kalk aanslag. Kranen en sanitair nooit met anti-call of dergelijke agressieve middelen poetsen of schoonmaken! Deze producten tasten alles aan. (RVS houdt niet van glassex).
Mocht er een beschadiging of een (roest) plekje opkomen kunt u het met een beetje sif (Jif) wegpoetsen.
Beetje Sif op een natdoekje doen en het plekje wegpoetsen (altijd met de borstelling van het RVS meegaan).
Grote beschadigingen of een groter roestplekje kunt u wegpoetsen met scotch brite.
(dit zijn speciale doekjes voor RVS, deze zijn te verkrijgen bij IJzerhandel winkels),
daarna insmeren met RVS reiniger.
Andere kranen:
Deze kranen altijd schoonmaken met een natuurproduct. (NOOIT met ANTI-CALL of dergelijke producten). Bijvoorbeeld met natuurazijn of met citroenzuur poeder.
Voor installatie moet eerst de leidingen grondig doorgespoeld worden om het vuil uit de leidingen te halen.
Grof en klein vuil kan tussen de keramische binnenwerken komen waardoor het mogelijk is dat uw kraan gaat lekken.
Bij opbouw kranen kunt u zeefjes aan het eind van de flexibele slangen plaatsen, zo houdt u grove vuildeeltjes op een afstand.
Keramische binnenwerken, knoppen- hebben wij over het algemeen standaard op voorraad.
Na ontvangst van de bestelling heeft u een bedenktijd van 2 weken waarbinnen u de koopovereenkomst zonder opgaaf
van redenen mag herroepen (ontbinden). U dient wel de goederen in originele staat en verpakking te retourneren.
De verzendkosten dient u zelf te betalen. en worden NIET vergoed.
Retourneren:
Gekochte producten kunnen pas geretourneerd of geruild worden, na schriftelijke of ge-e-mailde bevestiging van kranenpagina.nl.
kranenpagina.nl accepteert uitsluitend retourzendingen van product en/of producten indien:
*het product en/of de producten geheel compleet, in de originele verpakking en in originele staat zijn.
*het product en/of de producten ongebruikt zijn.
*het product en/of de producten schoon zijn.
*het product en/of de producten niet ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking,
hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
Retourzendingen welke niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen worden niet in behandeling genomen.
De kosten voor het retour te sturen product en/of producten komen voor rekening van de klant.
Let op, dat het retour te zenden product en/of producten in een aparte doos of inpakpapier verpakt zijn, dusdanig
dat deze niet kunnen beschadigen tijdens het transport.
Indien een product als gevolg van transport schade of een fabricagefout herleverd dient te worden, zal kranenpagina.nl (cassanitair) er alles aan doen om een zo spoedig mogelijke herlevering te bewerkstelligen.
Kranenpagina.nl (cassanitair) kan helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het inhuren van loodgieters, installateurs e.d. die om welke reden dan ook niet verder kunnen met nog of reeds aangevangen werkzaamheden bij een klant.
Dit betekent dat kranenpagina.nl (cassanitair) nooit de kosten zal vergoeden die ontstaan indien een door kranenpagina.nl geleverd product gebreken blijkt te hebben of de verwachte levertijd niet gehaald wordt.